Original title:
Simulační strategie včelstev
Authors:
Klimecká, Alena ; Polášek, Tomáš (referee) ; Milet, Tomáš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2024
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Cílem této bakalářské práce je navrhnout, implementovat a otestovat hru inspirovanou životem včel. Návrh je zpracován na základě prostudovaných dat o biologii včel a již existujících hrách na toto téma. Implementace je provedena v enginu Unity v jazyce C\#. Hra je tvořena výukovou kampaní a samotnou hrou, která obsahuje mechaniky, jako je například pohyb jednotek, boj s nepřáteli, stavba objektů, generování prostoru a průzkum. Výsledkem je strategická hra ve 2D prostředí, která se snaží nejen o poskytnutí herního zážitku, ale také o výuku v oblasti života včel.
The aim of this bachelor thesis is to design, implement, and test a game inspired by the life of bees. The design is based on researched data regarding bee biology and reviews of existing games on this topic. The game was developed using the Unity engine and coded in C\#. It features a tutorial campaign as well as the main gameplay, incorporating mechanics such as unit movement, combat with enemies, building of structures, world generation and exploration. The result is a 2D strategy game that not only offers a gaming experience but also educates players about the life of bees.
Keywords:
2D; bees; building; educational game; game development; hive; RTS; simulation; strategy; Unity engine; 2D; budování; RTS; simulace; strategie; Unity engine; výuková hra; vývoj her; včely; úl
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: https://hdl.handle.net/11012/247452