Název:
Přínosy projektu Erasmus+ pro pedagogické pracovníky základní školy
Překlad názvu:
Benefits of the project Erasmus+ for the primary school's pedagogical staff
Autoři:
Řešátková, Klára ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Hubert, Vlastimil (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá pozitivními přínosy, negativními dopady a případnými bariérami vznikajícími při implementaci projektu Erasmus+ pro pedagogické pracovníky základní školy. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se v první řadě zabývá definicemi základních pojmů souvisejících s dalším vzděláváním pedagogických pracovníků, jeho ukotvením v legislativě, současnými formami a metodami DVPP a v neposlední řadě motivací pedagogických pracovníků k jejich dalšímu vzdělávání. Dále se teoretická část podrobněji zaměřuje na samotný projekt Erasmus+ jako jednu z forem dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků na základní škole, na jeho stanovené obecné a specifické cíle, na strukturu projektu, výhody a nevýhody, přínosy pro pedagogické pracovníky, a tím i pro školu jako vzdělávací instituci. Praktická část bakalářské práce se zabývá průzkumem s cílem popsat implementaci projektu Erasmus+ do vybrané základní školy a identifikovat hlavní přínosy, překážky a bariéry této implementace pohledem vedení školy a pedagogických pracovníků. Tento průzkum je realizován pomocí dotazníkového šetření a polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s vybranými respondenty, kteří jsou účastníky projektu Erasmus+, a se zástupci z vedení základní školy. V samotném vyhodnocení průzkumu...This bachelor thesis deals with the positive benefits, negative impacts and possible barriers that could ensue during the implementation of the project Erasmus+ for the primary school's pedagogical staff. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. Primarily, the theoretical part deals with definitions of basic terms related with the further education of the pedagogical staff and its consolidation in the legislation. Furthermore, this theoretical part describes current forms and methods of the further education of the pedagogical staff of the primary school. Finally, this part deals with the motivation of the pedagogical staff to their own further education. This part closely focuses on the project Erasmus+ as the one of the ways in the further education of the pedagogical staff, its general and specific goals, its structure, advantages and disadvantages, benefits for the pedagogical staff of the primary school and thus also for the primary school as the educational institution. The practical part of the thesis deals the survey with the goal to describe implementation of the project Erasmus+ to the chosen primary school, and to identify main benefits and barriers of this implementation from the management's point of view and pedagogical staff's point of view. This survey is...
Klíčová slova:
další vzdělávání pedagogických pracovníků; motivace; pedagogický pracovník; profesní a vzdělávací potřeby pedagogických pracovníků; projekt Erasmus+; further education of the pedagogical staff; motivation; pedagogical worker; professional and educational needs of the pedagogical staff; the project Erasmus+