Název:
Synchronní motor s permanentními magnety a zvýšenou odolností proti poruchám
Překlad názvu:
Fault Tolerant Permanent Magnet Synchronous Motor
Autoři:
Vaško, Dávid ; Mach, Martin (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Táto diplomová práca sa zaoberá strojmi odolnými proti poruchám. V prvej časti je prebraná teória porúch elektrických strojov a možnosti zvyšovania poruchovej odolnosti najmä pre PMSM. V druhej časti je analytický výpočet hlavných rozmerov dvojitého trojfázového synchrónneho motoru s permanentnými magnetmi na povrchu potrebných pre vytvorenie modelu. V tretej časti sa práca zaoberá vytváraním modelu v programe ANSYS RMxrpt, Maxwell 2D a Motor-Cad a porovnávaním výsledkov. V štvrtej časti bol stroj optimalizovaný na čo najväčšiu momentovú hustotu pri čo najvyššej účinnosti a postavený zjednodušený tepelný model vrátane olejového chladenia. Piata časť sa zaoberá simuláciami poruchových stavov: rozpojenie jedného trojfázového systému a jednofázový skrat. V šiestej časti bol navrhnutý motor s vnorenými magnetmi a simulovaný pri rovnakých poruchových stavoch.
This thesis deals with fault-tolerant machines. The first part covers the theory of faults in electrical machines and the possibility of increasing fault tolerance, especially for PMSM. The second part includes the analytical calculation of the main dimensions of the Dual-Three phase Fault-Tolerant surface mounted permanent magnet machine needed to create a RMxprt model. In the third part, the thesis deals with creating a model in ANSYS RMxprt, Maxwell 2D, and Motor-Cad and comparing the results. In the fourth part, the machine was optimized for the highest possible torque density at the highest efficiency and simplified thermal model was built including oil cooling. The fifth part deals with simulations of fault conditions: open circuit and single-phase short circuit. In the sixth part, a motor with interior permanent magnets was designed and simulated under the same fault conditions.
Klíčová slova:
ANSYS RMxprt; magnety na povrchu; Maxwell; Motor-Cad; OptiSlang; Poruchová odolnosť; rozpojenie fáz; skrat; vnorené magnety; ANSYS RMxprt; Fault tolerance; interior permanent magnets; Maxwell; Motor-Cad; open circuit fault; OptiSlang; short circuit fault; surface mounted permanent magnets
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: https://hdl.handle.net/11012/245884