Název:
Business model podnikání na internetových platformách
Překlad názvu:
Business model of entrepreneurship on internet platforms
Autoři:
BOUDNÝ, Matouš Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této práce je posoudit současné formy podnikání na internetových platformách, vytvořit jejich obchodní modely a navrhnout doporučení pro tento typ podnikání. Práce posuzuje nejběžnější formy a současně hodnotí jejich časté chyby a nedostatky. Pro účely vytvoření uceleného a konkrétního pohledu na dané modely jsou analýzy provedeny na konkrétních příkladech platforem a společností. Dále pak navrhuje doporučení ke zlepšení, či odstranění těchto nedostatků, čímž může potenciálně zvýšit efektivitu a účinnost těchto modelů. Tato práce zároveň zdůrazňuje výzvy a příležitosti digitalizace a online podnikání, spolu s výzvami, které přináší jednotlivé business modely. Hlavním cílem této práce je přispět k lepšímu porozumění podnikání na internetových platformách, identifikování klíčových aspektů této formy podnikání a poskytnutí konkrétních návrhů a doporučení, která mohou pomoci podnikatelům a společnostem prosperovat a efektivně rozvíjet své podnikání.The aim of this thesis is to assess current forms of business on internet platforms, develop their business models, and propose recommendations for this type of business. The thesis examines the most common forms while also evaluating their frequent mistakes and shortcomings. For the purpose of creating a comprehensive and specific view of these models, analyses are conducted on specific examples of platforms and companies. Furthermore, thesis proposes recommendations for improvement or elimination of these shortcomings, potentially increasing the efficiency and effectiveness of these models. The main goal of this thesis is to contribute to a better understanding of business on internet platforms, identifying key aspects of this form of business and providing specific proposals and recommendations that can help entrepreneurs and companies thrive and effectively develop their businesses.
Klíčová slova:
e-commerce; internetové platformy; obchodní model; business model; e-commerce; internet platforms Citace: BOUDNÝ, Matouš. Business model podnikání na internetových platformách. České Budějovice, 2024. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/70495