Název:
Vliv influencerů na spotřebitelské chování a nákupní rozhodování
Překlad názvu:
Impact of influencers on consumer behavior and purchasing behaviour
Autoři:
KLÍMOVÁ, Nela Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Hlavním cílem této diplomové práce bylo posouzení míry vlivu influencerů na spotřebitelské chování a nákupní rozhodování v závislosti na typu nákupu a charakteristikách spotřebitele. Praktická část byla rozdělena na testování hlavní hypotézy pomocí vícekriteriálního výzkumu a na testování dílčích hypotéz pomocí chí-kvadrát testu nezávislosti. Pro účely tohoto výzkumu byla vybrána metoda dotazníkového šetření a některé otázky byly na závěr analýzy okomentovány. Statisticky významné výsledky potvrzují, že pohlaví a vzdělání mají významný vliv na míru, do jaké jsou spotřebitelé ovlivněni influencery. Doplňující hypotézy nelze zamítnout, avšak autorka v závěru navrhuje další výzkum a své výsledky konfrontuje s ostatními autory.This master thesis aimed to assess the degree of influencers' impact on consumer behavior and purchasing decisions, depending on the type of purchase and consumer characteristics. The practical part was divided into testing the main hypothesis through multicriteria research and testing subsidiary hypotheses using the chi-square test of independence. For the purposes of this research, a survey method was chosen, and some questions were commented on at the end of the analysis. Statistically significant results confirm that gender and education have a significant impact on the extent to which consumers are influenced by influencers. The supplementary hypotheses cannot be rejected; however, the author suggests further research and confronts her results with those of other authors.
Klíčová slova:
influencer marketing; sociální sítě; spotřebitelské chování; Vliv influencerů; consumer buying behavior; influencer marketing; Influencers' impact; social media Citace: KLÍMOVÁ, Nela. Vliv influencerů na spotřebitelské chování a nákupní rozhodování. České Budějovice, 2024. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/68009