Název:
Bez názvu
Překlad názvu:
Untitled
Autoři:
Fickerová, Hana ; Kovanda, Jiří (oponent) ; Smetana, Matěj (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění
Abstrakt: [cze][eng]
Dílo pokládající si otázku, zdali zachází lidé s přírodou nebo příroda s lidmi a zdali je zapotřebí dělit svět na lidi a přírodu. Počátečním impulsem pro tvorbu bylo vytvořit koncept konceptu (rekurzivní formou), zároveň je patrná silná inspirace počátky konceptuálního umění a formy dokumentace prvních počinů akčního umění. Hlavním motivem je klacek. Jedná se o sérii záznamů zhruba dvou tisíce drobných performancí, u kterých není na první pohled zřejmé, zdali se staly či nikoliv, přičemž je patrné, že naráží na otázku krize identit. Práce taktéž průběžně zkoumá možnost vzniku významu s vědomím rizika, že žádný význam možná vůbec nevzniká. Jednotlivé performance probíhaly kontinuálně od konce listopadu ruku 2021 do přibližně doby, ve které je sepisována tato textová část práce. Finální prezentace díla probíhá formou instalace, jejíž součástí je dokumentace jednotlivých performancí.
The artwork investigates the dilemma about it being necessary to divide the world between the categories of people and nature. The initial impulse was to create a concept of the concept. The main motif is a wooden stick. It is a series of around 2000 small performances (documented on A4 format paper), for which it is not clear whether they have happened or not, and it encounters the issue of identity crisis. The work also continuously examines the possibility of the emergence of meaning with the risk that no meaning may arise at all.
Klíčová slova:
identita; klacek; Koncept; vznik významu; Concept; emerge of meaning; wooden stick
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/204492