Original title:
Analýza kinematiky zavěšení MacPherson
Translated title:
MacPherson Suspension Kinematics Analysis
Authors:
Trnková, Lucie ; Fojtášek, Jan (referee) ; Hejtmánek, Petr (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem polohy významných bodů zavěšení MacPherson na kinematické charakteristiky. První část obsahuje popis vybraných parametrů zavěšení, jejich vlivu na jízdní vlastnosti automobilu a popis zavěšení MacPherson. Dále je na základě poskytnutých dat vypracovaná detailní analýza vlivu kinematických bodů na jednotlivé charakteristiky. V závěru jsou veškeré poznatky přehledně shrnuty tak, aby mohly sloužit jako návod pro změnu kinematických charakteristik.
This bachelor thesis deals with the influence of the position of significant points of MacPherson strut on kinematic characteristics. The first part contains a description of selected suspension parameters, their impact on the driving properties of the car, and a description of MacPherson strut. Furthermore, based on provided data, is prepared a detailed analysis of the influence of kinematics points to individual characteristics. In conclusion, all findings are synoptically summarized so that they can serve as a manual for change of the kinematic characteristics.
Keywords:
anti-dive; anti-lift; camber angle; caster angle; kinematic analysis; kingpin inclination angle; MacPherson strut; motion ratio of suspension; roll center high; scrub radius; toe-in/-out; trail; anti-dive; anti-lift; kinematická analýza; poloměr rejdu; převod odpružení; sbíhavost; výška středu klopení karoserie; zavěšení MacPherson; závlek; úhel odklonu; úhel příklonu rejdové osy; úhel záklonu rejdové osy
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/191743