Original title:
Rozvoj konkurenceschopnosti podniku
Translated title:
Development of Competitiveness of Company
Authors:
Danielová, Kamila ; Ing.Žaneta Homoláčová (referee) ; Zich, Robert (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce je zaměřena na posílení konkurenceschopnosti banky prostřednictvím rozvoje její značky. Stávající situace firmy je rozebrána dle teoretických poznatků a metodiky Ko Floora. Následně je firma porovnána s vybranými konkurenty. Na základě porovnání a provedení dalších analýz jsou pro firmu stanovena opatření zahrnující vlastní návrhy na podporu rozvoje značky.
The master´s thesis is focused on strengthening the competitiveness of the bank through the development of its brands. The current situation of the company is analyzed according to the theoretical knowledge and methodology Ko Floor. Subsequently, the company compared to selected competitors. Based on the comparison and further analysis for the firm set of measures involving their own proposals to support brand development.
Keywords:
Brand; brand communication; brand personality; brand positioning; brand value; competitiveness.; hodnota značky; komunikace značky; konkurenceschopnost.; osobnost značky; positioning značky; Značka
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/59063