Original title:
Využití Vertex a Pixel shaderu pro 3D zobrazení travnatého porostu
Translated title:
Vertex and Pixel Shaders for 3D Visualization of grass
Authors:
Dokoupil, Martin ; Chudý, Peter (referee) ; Kršek, Přemysl (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce rozebírá problematiku tvorby trojrozměrného travnatého porostu v počítačové grafice. Popisuje vývoj zobrazení porostu v minulosti a také současný přístup k tvorbě. Obsahuje úvod do problematiky shaderů a jejich využití při zobrazení porostu. Okrajově popisuje práci s grafem scény, který byl využit pro implementaci. Detailně popisuje způsob vytvoření tří použitých úrovní detailů, které se využívají, a také způsob vytvoření pohybujícího se porostu. Porovnává rychlost jednotlivých úrovní detailů a zpracovává výsledky zobrazení implementovaného porostu.
This thesis describes the way to create three-dimensional visualization of grass in computer graphic. Contains progress of grass visualization from past to present. Contains shader intro and its use for visualization. Text mention scene graph which has been used for implementation. Text describes three levels of detail and implemetation of waving grass. Text compares frame speed for each level of grass and frame speed for complete visualized grass.
Keywords:
blade; Grass; level of detail; pixel; scene graph; shader; vertex; graf scény; pixel; Porost; shader; stéblo; tráva; vertex; úroveň detailů
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/55600