Název:
Studie systémové a procesní optimalizace servisního řízení
Překlad názvu:
The Study of Systém and Process optimization of Service operation
Autoři:
Prokeš, Viktor ; Havlásek, Roman (oponent) ; Jurová, Marie (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Diplomová práce je orientována na automobilový průmysl se zaměřením na domácího producenta vozidel Škoda Auto. Popisuje předmět podnikání ve jmenovaném subjektu a následně poukazuje na současný trend automobilového trhu v ČR. Na základě uvedených výsledků předkládá vývoj čerpaných služeb v čase spojených s užíváním produktů Škoda Auto. Dále je popsán současný stav servisních procesů při průchodu vozidla servisem u dealera Škoda Auto. Studie se zabývá rozborem s využitím a provázaností současných servisních systémů. Jelikož moderní technologie použité v dnešních automobilech vznáší podstatně vyšší diferencované nároky na jejich údržbu a také personál, je nezbytné veškeré servisní procesy neustále optimalizovat s maximální snahou o využití veškerých získaných informací na vstupu z předchozích výstupů. Pro tyto účely je popsáno nezbytné zavedení a permanentní využívání elektronických víceúčelových záznamových zařízení předurčených ke sběru dat. Dále je popsán předpokládaný servisní proces s využitím elektronického záznamového klíče vozidla s poukazem na procesní zjednodušení v průběhu jednotlivých servisních operací. Závěrem je zhodnocen přínos uvedeného možného řešení pro servisní procesy a jejich uživatele.
This thesis is oriented on the automotive industry with the focus on the domestic producer of the vehicles – the Škoda Auto Company. It describes the subject of business in the mentioned company and subsequently it refers to the current trends of the automotive market in the Czech Republic. On the basis of the analyses` results of the after-sales services allied with usage of the Škoda-products it will propose their possible future progression. Thereinafter will the thesis concentrate on the description of the existing after-sales processes focused on the „through-pass“ of the vehicle through the authorised Škoda Auto service. It deals with the analysis of the service systems in detail using the tight cohesion of them. Modern technologies used in the current vehicles put significantly higher demands on their maintenance, which call for the continual optimization of the service processes with the maximal utilisation effort of the feedback. The appropriate personnel have become the necessity. For these purposes it will be recommended the introduction of the electronic multipurpose memory devices intended for the data collection. In the next step will the after-sale-service process be described with the focus on the usage of these electronic memory vehicle-keys with the reference to the procedural simplification of the maintenance operations. The final part of the thesis will evaluate the general contribution of the proposed resolution for the service processes as well as their users.
Klíčová slova:
operace; optimalizace; proces; servisní klíč; servisní řízení; studie; systém; technologie; vozidlo; Škoda Auto; car; operation; optimization; process; service key; service operation; study; system; technology; Škoda Auto
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/12314