Original title:
Křížení silnice I/42 a stezky podél Svitavy
Translated title:
Intersection of highway I/42 and path along Svitava (river)
Authors:
Dušek, Martin ; Novák, Martin (referee) ; Všetečka, Martin (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Předmětem bakalářské práce je problémová část cyklostezky kolem řeky Svitavy křížící ulici Hladíková. V tomto místě cyklostezky chybí bezpečný přechod pro chodce / cyklisty / bruslaře, tento je pak řešen přebíháním přes frekventovanou čtyřproudovou silnici I/42. V bakalářské práci je cyklostezka projektována na západní straně řeky Svitavy pod silničním mostem, aby se úplně vyloučila nutnost kontaktu cyklistů se silnicí I/42 a zajistil se co nejrychlejší a nejbezpečnější průjezd cyklistů i vozidel. V projektu byl kladen důraz na stabilitu konstrukce v prudkém svahu, odolnost konstrukce proti vodě a efektivní poměr podélných sklonů a délky trasy pro bezpečný současný pohyb cyklistů i chodců.
The bachelor thesis project deals with the problematic part of bycicle path along Svitava river, around the crossing with Hladíkova street. A safe pedestrian crossing for a path frequented by cyclists, skaters and pedestrians is missing, which results in unsafe crossings of busy four-lane road l/42. The bycicle path in the project is designed on the west side of the river under the road bridge to avoid any kind of contact between the cyclists/skaters/pedestrians with road l/42 and to ensure the fastest and safest possible transit of both cyclists and cars. Emphasis was put on the stability of construction in precipice, tolerance of the construction against water and effective longitudinal slope and length of path ratio, to ensure safe concurrent passage of both cyclists and pedestrians.
Keywords:
Brno; Bycicle path; grade separation; Hladíková; Komárov; road I/42; Svitava; Židenice; Brno; Cyklostezka; Hladíková; Komárov; mimoúrovňové křížení; silnice I/42; Svitava; Židenice
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/62340