Název:
Zdvihový mechanismus mostového jeřábu 10000 kg / M5
Překlad názvu:
Stroke mechanism of bridge crane
Autoři:
Drábík, Michal ; Sedláček, Martin (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem zdvihového mechanismu mostového jeřábu s nosností 10 000 kg. Práce obsahuje kritickou rešerši dnes vyráběných jeřábových koček a výběr vhodné koncepce. Součástí návrhu jsou výpočty základních částí zdvihového mechanismu, jako jsou: průměr lana, průměry kladek, celkové rozměry lanového bubnu, volba a návrh elektromotoru, převodovky, brzdy, frekvenčního měniče, zubové a bubnové spojky. Poslední kapitola je věnována pevnostnímu výpočtu lanového bubnu, trvanlivosti ložiska, kontrole pevnosti svaru a radiálního zatížení. Součástí práce je výkresová dokumentace sestavy zdvihového mechanismu a svařence lanového bubnu.
This bachelor thesis is focused on the design stroke mechanism of bridge crane with load capacity of 10 000kg. The thesis contains a critical research of today-manufactured crane trolleys and a selection of a suitable conception. Part of the design are calculations of the lifting mechanism base parts, for example: rope diameter, pulleys diameters, complete dimensions of the rope drum, selection and the design of the electric motor, gearbox, brake, frequency inverter, gear and drum coupling. Last chapter is focused on the strength calculation of the rope drum, durability of the bearing, weld strength examination and radial load. Part of the thesis is the lifting mechanism assembly drawing documentations and the rope drum welding assembly.
Klíčová slova:
bubnová spojka; elektromotor; frekvenční měnič; jeřábová kočka; kladkostroj; lano; lanový buben; převodovka; zdvihový mechanismus; crane trolley; drum coupling; electric motor; frequency inverter; gearbox; hoist; lifting mechanism; rope; rope drum
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/176618