Original title:
Posouzení efektivnosti Service Desk aplikace a návrh změny
Translated title:
Service Desk Application Effectiveness Assessment and Proposal for its Modification
Authors:
Navrátilová, Kateřina ; Tesařík, David (referee) ; Neuwirth, Bernard (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá posouzením efektivnosti a návrhem změny aplikace typu Service Desk, který povede ke zvýšení efektivnosti podporovaných procesů a k přizpůsobení aplikace podle ITIL v3. Návrh změny je vytvořen pomocí přizpůsobených modelů podnikové architektury. Součástí práce je analýza stávajícího řešení aplikace, která je výchozím bodem pro návrh.
Master’s thesis deals with Service Desk application effectiveness assessment and proposal for its modification. This proposal will increase application’s effectiveness of suported processes. New version of application will be adapted to ITIL v3. The proposal for modification is created by adapted models of enterprise architecture. The thesis contains analysis of current version of application, which is an input for proposal of modification.
Keywords:
effectiveness; Enterprise Architecture; ITIL; optimization; Service Desk; efektivnost; ITIL; optimalizace; podniková architektura; Service Desk
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/21131