Original title:
Design of Generalized Powertrain Model
Translated title:
Design of Generalized Powertrain Model
Authors:
Borkovec, Tomáš ; Kenyeres, Martin (referee) ; Škorpil, Vladislav (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií Abstract:
[cze][eng]
V této práci je popsán obecný model paralélního hybridního automobilu. Celkový hnací systém je složen z menších sub-systémů popsaných pomocí kvazi-statického modelování. Pro dané cesty je vypočítána potřebná síla pro pohon vozidla po trase. Na základě znalosti požadované síly jsou testovány tři řídící systémy. První je založen na heuristických pravidlech. Druhý je založen na optimalizaci dané funkce jenž představuje výslednou spotřebu nebo množství vytvořenýh emisí. Třetí systém je založen na metodě ECMS.
In this work is proposed the generalized powertrain of the parallel hybrid car. The powertrain is composed from the sub-models of the power sources. Each sub-model is described by the quasi-static modeling. For given routes is computed the power demand. Based on the derived power demand, three energy management systems are tested. First system is based on heuristic rules. The second one use more sophisticated control algorithms - the optimization method. Main idea is based on minimum principle, when the control algorithm tries to minimize the cost function (fuel use, emission). The last one is based on the equivalent consumption minimization strategy.
Keywords:
electric motor; energy optimalision; Hybrid electric vehicle; internal combusion engine; quasi-static modeling; elektrický motor; energetická optimalizace; Hybridní elektrické vozidlo; kvazi-statické modelování; spalovací motor
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/39959