Original title:
Analýza stížností odběratelů pitné vody
Translated title:
Drinking water customer complaints analysis
Authors:
Trněná, Eva ; Baran, Přemysl (referee) ; Ručka, Jan (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá analýzou stížností odběratelů pitné vody. Věnuje se především stížnostem na kvalitu vody. V rámci teoretické části předkládá jak pohled odběratele pitné vody, tak pohled provozovatele vodovodního systému. Dále prezentuje možné způsoby využití stížností odběratelů pitné vody obecně jako ukazatele kvality zákaznických služeb. Zaměřuje se také na spokojenost odběratelů a jejich důvěru v provozovatele vodovodních systémů. V rámci případové studie v praktické části této práce byla provedena analýza stížností odběratelů pitné vody na kvalitu vody, které obdržel provozovatel za posledních pět let. Jednotlivé případy jsou interpretovány v souvislosti s podmínkami v daném místě vodovodní sítě.
The diploma thesis deals with the analysis of complaints from drinking water customers, particullary about water quality. Within the theoretical part, it presents both the view of the customer of the drinking water and the view of the operator of the water supply system. It also presents possible ways to use drinking water customers complaints as indicators of water system service quality. Further, the thesis focuses on the satisfaction of customers and their trust in the operators of water supply systems. An analysis of complaints of drinking water users on the quality of water that has been received by the operator during the last five years has been performed as part of the case study in the practical part of the thesis. The cases are interpreted in context of the conditions at the given site of the water supply network.
Keywords:
comparison of water companies; drinking water customers complaints; organoleptic properties; perception of drinking water quality; organoleptické vlastnosti; srovnávání vodárenských společností; stížnosti odběratelů pitné vody; vnímání kvality pitné vody
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/137541