Original title:
Návrh komunikačního mixu produktu
Translated title:
The Proposal of Product Communication Mix
Authors:
Slavík, Roman ; Tomášková,, Eva (referee) ; Kaňovská, Lucie (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Předmětem bakalářské práce „Návrh komunikačního mixu produktu“ je návrh na zlepšení komunikačního mixu na základě analýzy současného stavu komunikačního mixu vybraného výrobku ve vybraném podniku. Bakalářská práce je členěna na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou rozebrány jednotlivé komunikační nástroje, principy marketingové komunikace a metody analýzy vnitřního a vnějšího prostředí podniku. Úvod praktické části popisuje vybraný podnik a jeho produkty. Dále probíhá analýza aktuálního stavu komunikačního mixu vybraného výrobku, jednotlivých nástrojů propagace, analýza silných a slabých stránek výrobku a budoucích příležitostí a hrozeb. Závěrečná část obsahuje návrhy na zlepšení komunikačního mixu.
The goal of the bachelor thesis „The Proposal of Product Communication Mix“ is the proposal for improvement of communication mix based on the analysis of the selected protuct‘s present communication mix in selected company. The bachelor thesis is divided into two parts, theoretical and practical. Theoretical part describes particular tools of marketing communication, it’s principles in the theoretical level and methods of analysis of a company internal and external environment. Introduction of practical part describes selected the company and the selected product. Further takes place analysis of current state of the selected product, analysis of particular tools of promotion and analysis to evaluate the strengths, weaknesses, opportunities and threats involved in the product. Last part contains proposals to improve the current communication mix.
Keywords:
advertising; Communication mix; nonalcoholic beverages; sales promotion; Komunikační mix; nealkoholické nápoje; podpora prodeje; reklama
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/41766