Název:
Kvalita multimediálního obsahu u brýlí pro virtuální realitu
Překlad názvu:
Multimedia quality assessment for headset with virtual reality
Autoři:
Majnuš, Robert ; Polák, Ladislav (oponent) ; Kufa, Jan (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá vytvářením multimediálního obsahu pro virtuální realitu a navržení subjektivního testu pro hodnocení těchto sekvencí. V úvodní teoretické části jsou informace o virtuální a rozšířené realitě a několik typů brýlí pro virtuální realitu, které jsou dnes dostupné na trhu. Druhá kapitola se zaměřuje na metody měření kvality a hodnocení. Jedná se o metriky hodnocení subjektivní a objektivní. Dále jsou popsány jednotlivé typy kodeků, které nalezneme u většiny sekvencí na internetových portálech. Poté je kapitola o tvorbě obsahu pro virtuální realitu. Zejména panoramatické, 3D a 360° videa a fotografie. V praktické části této bakalářské práce je popsán mnou navržený postup úpravy sekvencí pro jednotlivé kodeky, návrh a použití subjektivní metody včetně vyhodnocení.
This bachelor thesis deals with creating multimedia content for virtual reality and designing a subjective test to evaluate these sequences. In the introductory theoretical part there is information about virtual and augmented reality and several types of virtual reality glasses that are available on the market today. The second chapter focuses on methods of quality measurement and evaluation. These are subjective and objective evaluation metrics. The following describes the different types of codecs that are found in most of the sequences on the Internet portals. Then there is a chapter on creating content for virtual reality. Especially panoramic, 3D and 360 ° videos and photos. In the practical part of this semester work is described by me the procedure of editing sequences for individual codecs and design and use of subjective method including evaluation.
Klíčová slova:
360° video; headset; kodek; subjektivní metoda; Virtuální realita; 360 ° video; codec; headset; subjective method; Virtual reality
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/197848