Original title:
Šachový program pro variantu Holanďany
Translated title:
Chess Program for Bughouse Variant
Authors:
Staňa, Marek ; Křena, Bohuslav (referee) ; Rozman, Jaroslav (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce popisuje postup při tvorbě šachového programu hrajícího variantu holanďany proti člověku i jiným programům. V úvodu jsou vysvětleny rozdíly v pravidlech oproti klasickým šachům, hlavní část se věnuje umělé inteligenci. Porovnává jednotlivé metody, které se používají pro tvorbu šachových programů, a adaptuje je pro variantu holanďany.
This thesis describes process of creating a chess program playing Bughouse variant allowing to play against human or other programs. Firstly explains difference in Bughouse rules from classic chess, main part is about artificial intelligence. It compares individual methods used for making chess programs and adapts them to Bughouse variant.
Keywords:
alpha-beta; artificial intellingence.; bitboard; bughouse; Chess; evaluation function; alfa-beta; bitboard; holanďany; ohodnocovací funkce; umělá inteligence.; Šachy
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/69838