Original title:
Paralelizace sledování paprsku
Translated title:
Parallelization of Ray Tracing
Authors:
Čižek, Martin ; Juránek, Roman (referee) ; Herout, Adam (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Sledování paprsku je rozšířenou metodou realistického zobrazování počítačových scén. Její hlavní nevýhodou je časová náročnost na výpočet obrázku, proto se často paralelizuje. Tato práce se věnuje popisu sledování paprsku a paralelizaci jako takové. Vysvětluje způsob, jakým se dá sledování paprsku paralelizovat, ale i rozbor problémů, které u této paralelizace vznikají. Výsledkem je implementace aplikace, která paralelně na hodně počítačích zobrazuje scénu pomocí zvoleného softvéru a porovnání úspěšnosti této paralelní aplikace.
Ray tracing is widely used technique for realistic rendering of computer scenes. Its major drawback is time needed to compute the image, therefore it's usually parallelized. This thesis describes parallelization and ray tracing in general. It explains the possibility of how can be ray tracing parallelized as well as it defines the problems which may occur during the process. The result is parallel rendering application which uses selected ray tracing software and measurement of how successful this application is.
Keywords:
Message Passing Interface; MPI; parallelization; ray tracing; realistic rendering; Message Passing Interface; MPI; paralelizace; realistické zobrazování; sledování paprsku
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/52727