Original title:
REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Translated title:
Revitalization Program of Floral Garden in Kromeriz
Authors:
Ferenc, Jonáš ; Nový, Alois (referee) ; Nový, Vítězslav (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury Abstract:
[cze][eng]
Zadáním bakalářské práce je revitalizace části Květné zahrady v Kroměříži především pak předpolí, kde má být vytvořeno důstojné návštěvní centrum, které by poskytlo dostatečný servis pro celou zahradu. Základním principem práce je obnovit zahradu do původního stavu a vytvořit návštěvníkům zázemí pro její pochopení a poznání. Východiskem řešení je přesun hlavního vstupu tak, aby odpovídal provozním náležitostem a formování objektu návštěvního centra, které vede návštěvníky cestou poznání celé zahrady. Předpolí je obnoveno do jednotlivých bloků tak, aby doplňovalo funkce hlavní zahrady a nabízelo další možnosti využití.
The goal of this project is revitalization of the Květná garden in Kroměříž, especially the foreland , where an appropriate visitor center is to be created, capacity of which would would provide for the whole garden. The basic principle of this project is rebuilding the garden in its previous state and provide the visitors with what they need to understand and appreciate it. The main point of the design is in relocating the former entrance so as to meet the needs of the newly created visitor center. The foreland is renewed and split into separate spaces to supplement the function of the main garden and provide further utilization options.
Keywords:
gardening; glasshouse; historical gardens; historical surroundings; Kroměříž; Králičí kopec; Květná garden; show-rooms; visitor center; historické prostředí; historické zahrady; Kroměříž; Králičí kopec; Květná zahrada; návštěvnické centrum; skleník; výstavní sály; zahradnictví
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/6951