Original title:
Marketingový výzkum pro vybranou společnost
Translated title:
Marketing Research for Selected Company
Authors:
Juřička, Milan ; (Hons), Simona Malanová BA (referee) ; Šimberová, Iveta (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Předmětem této bakalářské práce je provedení marketingového výzkumu zaměřeného na analýzu spokojenosti zákazníka. Tato analýza je cílena na zákazníky společnosti 1CSC a.s., která vyrábí ocelové produkty s hlavní pobočkou v Brně. Pro naplnění cílů této práce jsou využívány marketingové nástroje ve formě analýz, které jsou doplněny dotazníkovým šetřením. Dotazník je zaměřen mimo samotnou spokojenost zákazníků také na webový projekt, který by měl zákazníkům přiblížit aktuální nabídku produktů. Teoretická část popisuje marketingový výzkum a analýzy aplikované na společnost 1CSC a.s. Praktická část se věnuje analýze prostředí společnosti 1CSC a.s. a interpretaci výsledků marketingového průzkumu provedeného na zákaznících vybrané společnosti. V závěru práce jsou na základě získaných dat navrhnuta opatření pro zlepšení současné situace.
The subject of this bachelor thesis is marketing research in a selected company, focused on customer satisfaction analysis. This analysis is focused at customers of 1CSC a.s., which manufactures steel products with main branch in Brno. To achieve the objectives of this thesis, marketing tools are used in the form of analysis supplemented by a questionnaire survey. The questionnaire is focused not only on customer satisfaction, but also on a web project that should bring customers closer to current product offerings. The theoretical part describes the marketing research and applied analysis to the company 1CSC a.s.. The practical part is dedicated to the analysis of the environment of the company 1CSC a.s. and the interpretation of the results of a marketing survey conducted on customers of the selected company. At the end of the thesis, future steps are proposed on the basis of acquired data to improve the current situation.
Keywords:
Customer Satisfaction; Environmental Analysis; Marketing Research; Steel; analýzy prostředí; Marketingový výzkum; ocel; spokojenost zákazníka
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/67894