Název:
Moderní nízko-emisní spalovací komory pro lopatkové motory
Překlad názvu:
Modern low-emission combustion chamber for jet engines
Autoři:
Mašek, Jakub ; Nastálek, Ondřej (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Bakalářská práce se zabývá studiem moderních nízko-emisních spalovacích komor lopatkových motorů. Zaměřuje se především na popis konstrukčních parametrů nízko-emisních spalovacích komor, zhodnocení jejich vlastností a použití v civilní letecké dopravě. Popisuje také příčiny vývoje moderních komor a odhadovaný vývoj v této oblasti leteckého průmyslu. Dále se tato práce zabývá legislativou upravující emise leteckých lopatkových motorů, historií certifikačních standardů a studiem organizací, které tyto standardy vydávají a kontrolují jejich dodržování.
Bachelor´s thesis examines modern low-emission combustion chambers for jet engines. It´s foremost aim is to specify construction parameters of low-emission combustion chambers, compare it´s features and comprise the use of these combustors in civil aviation. Thesis deals with reasons of modern low-emission combustion chamber development and estimate future development in the region of aircraft industry. Another aim is to specify legislations of aviation emissions, history of certification standards and organizations, which make and control these limits.
Klíčová slova:
bohatá palivová směs RQL; CAEP; chudá palivová směs LBC.; Civilní letecká doprava; dvoukomorová prstencová spalovací komora DAC; EASA; emise; ICAO; jednoduchá prstencová spalovací komora SAC; lopatkový motor; nízko-emisní spalovací komora; Phase; TALON; TAPS; CAEP; Civil aviation; double annular combustion chamber DAC; EASA; emissions; ICAO; jet engine; LBC technology.; low-emission combustion chamber; Phase; RQL technology; single annular combustion chamber SAC; TALON; TAPS
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/23761