Original title:
Simulace v Unity
Translated title:
Simulation in Unity
Authors:
Kropáček, Vojtěch ; Vlnas, Michal (referee) ; Milet, Tomáš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2021
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[eng][cze]
V této práci budeme stavět na nedávném vzestupu popularity entity komponent systémů v oblasti vývoje her. Našim cílem je vytvořit aplikaci simulující ekosystém v programu Unity engine. Budeme se soustředit na výhody ECS architektury and vysvětlíme její atributy a rozdíly oproti tradičnímu přístupu. Pro běh naší simulace použijeme framework s názvem Entitas uvnitř Unity enginu. Dokončená implementace bude emulovat Lotka-Volterra rovnice, také známy pod názvem rovnice lovec-kořist. Nálezy budou prezentovány v grafech, které blízce sledují očekávané grafy. Tato práce poskytne hlubší porozumění ECS architektury a její specifikace v rámci implementace Entitas. Také shrne použitý přístup ke stavění jednoduchého ekosystému a výsledné nálezy.
We will build upon a recent surge in popularity of entity component systems for game development. It is our goal to create a ecosystem simulation application in the Unity engine. We will focus on the advantages of using the ECS architecture and explain its attributes and differences compared to a more traditional approach. Using the Entitas framework inside the Unity engine to power our simulation. The finished product emulates the Lotka-Volterra equations, also known as the predator-prey equations. The final findings are presented as graphs that follow the expected graphs closely. This work gives in depth knowledge about ECS architecture and its specifics in the Entitas implementation. It also summarizes my approach to creating a simple ecosystem and the findings of the simulation.
Keywords:
C\#; Datově orientovaný návrh; ECS; Ekosystém; Entitas; Entitní systém; Entity Component System; Herní návrh; Komponentní systém; Kompozice; Kompozice nad dědičností; Simulace; Unity; C\#; Component system; Composition; Composition over inheritance; Data oriented design; Ecosystem; ECS; Entitas; Entity Component System; Entity system; Game design; Simulation; Unity
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/199339