Název:
Remotorizace lehkého sportovního letounu
Překlad názvu:
Light sport aircraft engine replacement
Autoři:
Totogashvili, Nikolozi ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Löffelmann, František (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [eng][cze]
Práce je zaměřena na nalezení optimálního a nového motoru pro PS-28 Sport Cruiser, pro větší výkon a tah. Rotax 912 ULS je v současné době jediným motorem, který klient této práce (Czech Aircraft Works, dále jen CZAW) instaluje do letadel Sport Cruiser. Tato čtyřválcová pohonná jednotka má maximální vzletový výkon 100 hp. Pro náročnější zákazníky bude nabídka rozšířena o Lycoming O-235-L2C, což je také čtyřválcový motor s maximálním vzletovým výkonem 118 koní. Což znamená, že společnost bude mít větší možnost a klient bude mnohem spokojenější.
The thesis is focused to find optimal and new engine for PS-28 Sport Cruiser, for more power and thrust. The Rotax 912 ULS is currently the only engine that the client of this work (Czech Aircraft Works, hereinafter CZAW) installs into Sport Cruiser aircraft. This four-cylinder power unit has a maximum take-off power of 100 hp. For more demanding customers, the offer will be expanded by Lycoming O-235-L2C, which is also four-cylinder engine with maximum take-off power 118 hp. Which means, company will have bigger option and client gonna be much more satisfied.
Klíčová slova:
Aircraft empty data; Current powerplant; engine mount.; Flight envelope; Lycoming O-235-L2C; New powerplant; ROTAX 912 ULS; Aktuální pohonná jednotka; Letová obálka; Lycoming O-235-L2C; Nová pohonná jednotka; Prázdná data letadla; ROTAX 912 ULS; uchycení motoru.
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/193155