Original title:
Návrh komunikačního mixu společnosti
Translated title:
The Proposal of Company Communication Mix
Authors:
Babáčková, Lucie ; Tomišková, Kateřina (referee) ; Kaňovská, Lucie (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Hlavním předmětem této diplomové práce „Návrh komunikačního mixu společnosti“ je analyzovat současný stav komunikačního mixu brněnského fitness centra FITKO JANA a na základě výsledků analýzy navrhnout komunikační mix, který přinese zefektivnění prodeje služeb centra. Práce je rozdělena na tři hlavní části. První část práce je zaměřena na teoretický výklad a vymezení důležitých pojmů marketingu, druhá část seznamuje se základními údaji o fitness centru a analyzuje současnou marketingovou situaci. Poslední praktická část za pomoci marketingového výzkumu prováděného na základě dotazníkového šetření povede k navržení nového a změnám stávajícího komunikačního mixu fitness centra, který zajistí rozšíření povědomí o společnosti a zvýší prodej nabízených služeb.
The main subject of the thesis "Design of company communication mix" is to analyze the current state of the communication mix of Brno fitness center FITKO JANA and on the base of the analysis result to design a communication mix that will increase sales of services. The thesis is divided into three main parts. The first part focuses on the theoretical interpretation and definition of important concepts of marketing, the second part introduces basic information about fitness center and analyzes the current marketing situation. The last part of the thesis, according to the marketing research using survey, will lead to the changes in existing communication mix of fitness center and to design new one, which will ensure greater awareness about the company and increase sales of services offered.
Keywords:
communications mix; Marketing; marketing mix; questionnaire survey.; strategy; dotazník; komunikační mix; Marketing; marketingový mix; strategie; výzkum.
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/9763