Original title:
Umělecká škola ve Valašském Meziříčí
Translated title:
School of Arts in Valašské Meziříčí
Authors:
Hejl, Martin ; Rozehnal, Miroslav (referee) ; Štěpánek, Ladislav (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce je zaměřená na novostavbu umělecké školy ve Valašském Meziříčí. Objekt je třípodlažní, s jedním podzemním podlažím a dvěma nadzemními podlažími s plochou střechou. Nosná konstrukce je tvořena skeletem - železobetonové monolitické sloupy a železobetonová monolitická stropní deska. Výplňové zdivo je z keramických tvarovek. Objekt je zateplen minerální vatou. Podrobnější řešení diplomové práce se zabývá řešením hlavní části objektu umělecké školy, kde se nachází učebny a technické zázemí objektu. Ve vedlejších částech se nachází zázemí zaměstnanců, víceúčelový sál, kavárna a podzemní garáže.
The final thesis is focused on a new building of School of arts in Valašské Meziříčí. The object has three floors, it has a basement and two above-ground floors witch a flat roof. A loadbearing structure is made of skeleton - reinforced concrete monolithic columns and reinforced concrete monolithic floor slabs. Filling masonry is made of ceramic tiles. Object has thermal insulation by mineral wool. Detailed solution of final thesis deals with the solution of main building School of arts, where are the schoolrooms and technical facilities. In the other parts of the object are a staff facilities, multipurpose hall, café and underground garage.
Keywords:
gang-nail girder; green roof; monolithic skeleton system; new building; partial basement; school of arts; The final thesis; warm flat roof; diplomová práce; gang-nail vazníky; jednoplášťová plochá střecha; monolitický skeletový systém; novostavba; umělecká škola; vegetační plochá střecha; částečné podsklepení
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/64202