Original title:
Marketingový plán pro letoun L410 NG společnosti Aircraft Industries, a.s.
Translated title:
Marketing Plan of the Aircraft L410 NG from Aircraft Industries, a.s.
Authors:
Juráková, Hana ; Mertl, Tomáš (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá sestavením marketingového plánu pro letoun L 410 NG, vyráběný firmou Aircraft Industries a.s. První část práce zahrnuje obecné teoretické poznatky, zaměřující se na proces sestavení plánu pomocí rozboru vnějšího okolí SLEPTE, Porterova modelu pěti konkurenčních sil, analýzy SWOT a marketingového mixu 5P. Ve druhé analytické části je tato základní teorie aplikována na uvedenou firmu. V závěrečné části práce jsou na základě zjištěných fakt a výsledků analýz navrhnuty jednotlivé kroky nového marketingového plánu včetně nákladů a časového harmonogramu.
This master´s thesis deals with compiling a marketing plan for L 410 NG aircraft, manufactured by Aircraft Industries a.s.. The first part includes general theoretical knowledge, focusing on the process of formulating a plan by analyzing the external environment SLEPTE , Porter's five forces model, SWOT analysis and marketing mix 5P. In the second analytical part, the fundamental theory is applied to the company. On the basis of the results achieved, the individuals steps of a new marketing plan, including costs and time schedule are formulated in the final part of the thesis.
Keywords:
aircraft industry; international marketing.; marketing mix 5P; Marketing plan; Porter´s five forces analysis; SLEPTE analysis; SWOT analysis; letecký průmysl; Marketingový mix 5P; Marketingový plán; mezinárodní marketing.; Porterův model pěti konkurenčních sil; SLEPTE analýza vnějšího okolí; SWOT analýza
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/24662