Název:
Specifické podmínky účasti motocyklů v silničním provozu
Překlad názvu:
Specific Conditions for the Participation of Motorcycles in Road Traffic
Autoři:
Suchá, Klára ; Vémola, Aleš (oponent) ; Coufal, Tomáš (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Abstrakt Tématem této práce je pojednat o specifických podmínkách účasti motocyklů v silničním provozu. Primárně autor zpracováním statistických dat týkajících se silničních dopravních nehod zjistí nejčastější příčiny vedoucí ke vzniku dopravních nehod motocyklů, vytyčí přehled jejich typických nebezpečných situací a zpracuje možnost jejich zabránění, resp. navrhne opatření pro jejich snižování, přičemž vizuální zpracování je řešeno pomocí programu Virtual CRASH. Sekundárně je pak zpracován přehled moderních prvků aktivní a pasivní bezpečnosti motocyklů a jejich vliv na snížení vzniku dopravních nehod, popř. snížení zdravotních rizik jako následků silničních dopravních nehod. Statistická data jsou následně konfrontována se subjektivním vnímáním přímých účastníků silničního provozu, tzn. s řidiči motocyklů. Jejich názory jsou interpretovány pomocí nejčastějších odpovědí z dotazníků, jehož výsledky jsou zahrnuty v poslední části práce. Cíl této práce je ve srovnání obou pohledů – statistických údajů a názorů motocyklistů - na dopravní situaci v ČR. Výsledkem práce je pak reálnější pohled na danou problematiku.
Abstract The main theme of this thesis is to discuss the specific conditions of motorcycles participation in traffic. Primarily the author of the processing of statistical data relating to road traffic accidents found the most frequent causes leading to the accident of motorcycles, set out a list of typical hazardous situations and provide an opportunity to prevent them, respectively propose the concrete steps for their reduction, while visual processing is done using by the Virtual CRASH software. Secondarily, it is then processed an overview by modern elements of active and passive safety of motorcycles and their effect on the reduction of traffic accidents, or reduce health risks as the consequences of road traffic accidents. Statistical data are then confronted with the subjective perception of participation in traffic, concretely with motorcycle riders. Their opinions are interpreted by the most frequent responses from the questionnaires, the results are included in the last part of this thesis. The objective of this work is in the comparison of both perspectives - statistical data and the opinions of motorcyclists - about the traffic situation in the Czech Republic. The result of this work is the more realistic view on the issue.
Klíčová slova:
Klíčová slova Dopravní nehody. Nehodovost motocyklistů. Aktivní bezpečnost. Pasivní bezpečnost; Keywords Traffic accident. Accidents rate of motorcyclists. Active safety. Passive safety
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/2941