Original title:
Sací potrubí zážehového motoru na CNG o výkonu 140kW
Translated title:
Intake Manifold for 140kW CNG Engine
Authors:
Wojcik, Rudolf ; Beran, Martin (referee) ; Svída, David (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce je zaměřena na konstrukční návrh vícebodového vefukování CNG do sacího potrubí přeplňovaného zážehového motoru VW 1.4 TSI. Na základě reálného sacího potrubí byl pomocí programu Autodesk Inventor Professional 2012 vytvořen 3D model, který sloužil jako základ CFD analýzám mísení CNG se vzduchem, které byly provedeny v softwaru STAR-CCM+.
The master´s thesis is focused on the design of the multi-point CNG injection for the VW 1.4 TSI intake manifold turbocharged spark ignited engine. The 3D model that was created using Autodesk Inventor Professional 2012 is based on the real intake manifold. This model served as an input for CFD analyses of mixing CNG with air. These were made in STAR-CCM+ software.
Keywords:
CFD; CNG; intake manifold; multi-point injection; TSI engine; CFD; CNG; motor TSI; sací potrubí; vícebodové vefukování
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/25866