Original title:
Uplatnění marketingu v řízení firem
Translated title:
Marketing Concept Application in the Company Management
Authors:
Malíček, Jakub ; MSc, Petr Koudela, MBA, (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá nalezením optimálního návrhu využití marketingu a jeho principů u vybraného živnostníka Jana Matyáše. Pan Matyáš se zabývá zakázkovou výrobou produktů uměleckého kovářství. Hlavním cílem je provedení analýzy současného stavu živnosti pana Matyáše, identifikace klíčových faktorů, které jeho činnost ovlivňují a následné navržení takových kroků v oblasti zavedení marketingových aktivit, které pozitivně ovlivní povědomí o existenci činnosti pana Matyáše, přinesou růst tržeb a podpoří jeho dobré jméno.
This thesis is concerned with finding the optimal proposal and the use of marketing principles to selected tradesman Honza Matyáš. Mr. Matyáš is engaged in custom manufacturing of products of blacksmithing. The main objective is to analyze the current state of trade, Mr Matyáš, identify key factors that influence its activity and subsequent design of such steps in the implementation of marketing activities, which positively affects awareness of the activities of Mr. Matyáš, will boost sales and promote its good name.
Keywords:
art blacksmith; communication; Marketing; promotion; komunikace; Marketing; propagace; umělecký kovář.
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/31861