Original title:
Situácie, ktoré chcem, aby sa stali
Translated title:
Situations Which I Want to Happen
Authors:
Bednárová, Jana ; Sedlecký, Zbyněk (referee) ; Rathouský, Luděk (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění Abstract:
[cze][eng]
Práce pojednáva o modifikováni zobrazovaných situací. Z dekonstruování figurálních kompozicí až po úplné rozmývání jsem se dopracovala k spůsobu modelování nových "ideálních scén". Dále jsem se pokoušela zobrazit nové scény svým způsobem metodou malířské koláže, která spojuje určitou vrstvu děje a vrstvu prostředí. Z přílišné konkrétnosti a idealizace jsem se vymanila a soustředila spíš na pozici pozorovatele, nebo přijímaltele, pro kterého je nejdůležitější koncentrace samotná protože přináší nadhled a tím otevírá nové cesty. Při pozorování procesu rozkládaní a opětovné rekonstrukce není tak důležité v jaké fázi se zobrazovaná situace nachází ale samotná hmota a její možnosti přetváření.
The work is dealing with modification of the displayed scenes. From the deconstruction of figural composition to the total dissolving I have found the way of shaping the new "ideal scenes". Further I tried to picture new scenes using my method of collage the narrative layer and the layer of ambient. Finally I extricated myself from the fabrication of new stories and idealisation them and I have focused on the position of an observer or recipient for who is the most important the concentration itself. The concentration is bringing the detached view and opening the new ways. In contemplation the dissolving and rebuilding progress is the stage in which the situation is found not critical but most relevant is the matter modification possibility.
Keywords:
situations dissolving process substance concentration; situace mizení rozplývání hmota process kocentrace
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/13467