Original title:
Píst zážehového přeplňovaného motoru 2.0L
Translated title:
Piston for SI Turbocharged Engine 2.0L
Authors:
Kusyn, Petr ; Bradávka, Marek (referee) ; Svída, David (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Tato diplomová práce je zaměřena na řešení konstrukčního návrhu pístu pro přeplňovanou verzi motoru Honda K20A2, s důrazem na snížení boční síly působící na píst. Jsou zde uvedeny metody a na jejich základě také konstrukční návrhy pístu vhodné pro snížení této síly. Dále je zde obsažena kinematická a dynamická analýza jednotlivých návrhů včetně MKP analýz pro ověření vhodnosti použití těchto řešení.
This diploma thesis is focused on solve of design solutions for piston for turbocharged version of Honda K20A engine, especially on reduce of side force acting on piston. There are mentioned methods and on their basis also design solutions for piston to reduce this force. There is also included kinematic and dynamic analysis for each solution and as well their FEM analysis for testing the suitability of these solutions.
Keywords:
crankshaft mechanism; dynamic analysis; FEM analysis; Honda K20A2; kinematic analysis; piston of turbocharged petrol engine; side force; boční síla; dynamická analýza; Honda K20A2; kinematická analýza; klikový mechanismus; MKP analýza; píst zážehového přeplňovaného motoru
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/21193