Original title:
Procedurální generování voxelových modelů
Translated title:
Procedural Generation of Voxel Models
Authors:
Hypeš, Tomáš ; Matýšek, Michal (referee) ; Milet, Tomáš (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce pojednává o technikách procedurálního generování a jeho využití při tvorbě voxelových modelů. Využity byly techniky jako Perlinův šum, Voroného diagram, L-systémy apod. Tyto znalosti jsou následně využity pro vytvoření generátoru světa pro počítačovou hru s otevřením světem. Tato hra poskytuje hráči možnost tento svět modifikovat a využít jeho kreativitu např. při stavbě budov. Hra ovšem neposkytne hráči všechny možnosti zadarmo, ale např. pro stavbu budovy si bude muset nejdříve najít a natěžit materiál. Hra byla napsána v programovacím jazyce C++ s využitím knihoven Boost, SDL a OpenGL.
This thesis deals with procedural generation techniques and its use in the creation of voxel models. The techniques that have been used are Perlin Noise, Voronoi diagram, L-systems etc. This knowledge is then used to create a world generator for computer game with open world. This game provides players with the ability to modify this world and use its creativity, for example, in building construction. The game, however, will not give to the player all options for free, but for example for build, he or she will first have to find and mine the material. The game has been written in programming language C++ with the use of libraries Boost, SDL and OpenGL.
Keywords:
C++; computer game; L-systems; open world; OpenGL; Perlin noise; Procedural generation; SDL; Voronoi diagram; voxel; C++; L-systém; OpenGL; otevřený svět; Perlinův šum; počítačová hra; Procedurální generování; SDL; Voroného diagram; voxel
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/180403