Original title:
Návrh konkureční strategie firmy
Translated title:
Proposal of Competitive Strategy of Company
Authors:
Števanka, Ladislav ; Raška, Michal (referee) ; Zich, Robert (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce analyzuje současný stav malé firmy zabývající se prodejem sportovního zboží. Zkoumá působení vnějšího prostředí na firmu a analyzuje vnitřní prostředí. Definuje strategické cíle firmy, obsahuje návrh konkurenční strategie firmy a její časovou implementaci.
This Master’s thesis analyses the current status of the small selling company, which sells sport articles. The thesis investigates impact extenrnal environment on the firm and also analyse internal environment. It defines strategic targets, contains propsal of competitive strategy of the company and its time implementation.
Keywords:
analysis; development; environs of firm; opportunities; PEST; plan; Porter’s five forces; strategy; strengths; threats; value chain analysis; weaknesses; analýza; hodnotový řetězec; hrozby; okolí firmy; PEST; plán; Porterův model 5 sil; příležitosti; rozvoj; silné stránky; slabé stránky; strategie
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/5469