Original title:
Simulace vody na GPU
Translated title:
Water Simulation Using GPU
Authors:
Hanzlíček, Jiří ; Jaroš, Jiří (referee) ; Vaverka, Filip (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Cílem této práce je najít vhodný model kapaliny, jehož numerickou simulaci lze realizovat jako interaktivní. Tento požadavek vede na řešení založené na vysoce paralelním algoritmu. Implementace je provedena na procesoru i na grafické kartě tak, aby bylo možné dosáhnout srovnání výpočetního výkonu jednotlivých zařízení na zvoleném modelu.
The goal of this thesis is to find a suitable model of fluids, the numerical simulation of which can be realized as interactive program. This requirement leads to a solution based on highly parallel algorithm. The implementation is built not only for CPU, but also GPU in a way, that allows to compare computational performance of each device on selected model.
Keywords:
Fluid simulation; GPU; Interactive simulation; OpenCL; parallelism; Smoothed Particle Hydrodynamics; GPU; Interaktivní simulace; OpenCL; paralelizmus; Simulace kapaliny; Smoothed Particle Hydrodynamics
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/62232