Název:
Rekonstrukce visuté lávky v Kroměříži
Překlad názvu:
Reconstruction of the cable suspended footbridge in Kroměříž
Autoři:
Liška, Jaroslav ; Kulhavý,, Tomáš (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Předmětem diplomové práce je návrh rekonstrukce visuté lávky v Kroměříži. Lávka slouží k bezpečnému převedení pěší dopravy přes řeku Moravu. Cílem diplomové práce je návrh dvou až tří variant rekonstrukce, z nichž nejvhodnější varianta je vybrána a podrobně zpracována. Za nejvýhodnější variantu rekonstrukce je zvoleno zesílení lávky pomocí dodatečného předpětí volnými lany. Systém volných lan je veden pod mostovkou, vně průřez. Externí lana jsou ukotvena v betonových blocích, které jsou zhotoveny kolem stávajících opěr. Vnitřní síly od působícího zatížení jsou vypočteny na prutovém modelu, pro který byla použita nelineární analýza prvního řádu. Výpočet byl proveden prostřednictvím metody konečných prvků v programu midas Civil. Navržená varianta rekonstrukce je posouzena na mezní stavy únosnosti a použitelnosti. Konstrukce je rovněž je posouzena z hlediska dynamických účinků. Výsledky jsou porovnány se stávající konstrukcí. Dále jsou výsledky ověřeny s reálně naměřenými daty z tenzometrického měření. Dimenze, posouzení nosné konstrukce a konstrukčních detailů jsou provedeny dle platných Eurokódů.
The Diploma thesis deals with the reconstruction design of a footbridge in the city of Kroměříž, Czech Republic. The footbridge would serve as safe transport for pedestrians over the Morava river. The main objective of the thesis is to conceive two or three reconstruction designs. The most suitable one will be opted for and elaborated in more detail. Eventually, strengthening of the bridge by means of additional prestressing using mono-strand post-tensioning systems is picked as the best solution of the planned reconstruction. The monostrand post-tensioning system is led under the deck, the cross section being outside. External cables are anchored in concrete blocks built around existing supports. Load-generated internal forces are calculated on a spatial bar model with non-linear first-order analysis. The calculation is executed using the finite element method in the midas Civil programme. The chosen reconstruction design is then assessed against load capacity limit states, and functionality. Also, the designed reconstruction is assed for dynamic effects. Results are compared with existing structure, and verified against the real-time tensometric measurement-obtained data. Dimensions, assessment of load-bearing structure, and structural details are all made according to valid Eurocodes.
Klíčová slova:
dodatečné předepnutí; Eurokód; harmonická analýza; hlavní nosné prvky; lávka pro pěší; mezní stav únosnosti a použitelnosti; nelineární analýza; předpjatý beton; předpjatý visutý pás; Rekonstrukce; tenzometrické měření.; Eurocode; footbridge; harmonic analysis; main load-bearing elements; nonlinear analysis; post-tensioned; prestressed concrete; Reconstruction; stress ribbon bridge; tensometric measurement.; ultimate and serviceability limit state
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/184275