Název:
Vytvoření 3D modelu otisku prstu
Překlad názvu:
3D Fingerprint Model Creation
Autoři:
Pavlík, David ; Váňa, Jan (oponent) ; Dluhoš, Ondřej (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Bakalářská práce se zabývá studiem získávání a základy zpracovávání otisků prstů v biometrických systémech a technikami pro vytvoření 3D modelu otisku prstu. Výsledkem této práce je grafická aplikace, která zpracovává otisk prstu ze 2D skeneru a následně vytváří 3D model otisku. V modelu se nebere ohled na zakřivení prstu, ale na výšku papilárních linií. Aplikace je naprogramována v jazyce C++ s využitím multiplatformní knihovny Qt pro tvorbu uživatelského rozhraní. Kromě samotného vytvoření modelu umožňuje nastavit přesnost sítě, ze které je model tvořen a jeho export ve dvou různých formátech. Možné využití aplikace je na poli detekce živosti otisků prstů na základě potních pórů. Aplikace byla testována na 50 reálných otiscích a také na dvou druzích falešných otisků prstů.
This bachelor thesis deals with acquiring fingerpints, basics of processing fingerprints at biometric systems and 3D model creation techniques. Main aim of this thesis is graphical application that uses fingerprint acquired with 2D fingerprint scanner and then creates 3D model of it. Application does not take curvature of finger into consideration but tries to reproduce height of papillary ridges. It's code is written in C++ with use of cross-platform user interface framework Qt. Besides 3D model creation it allows user to choose accuracy of this model and to export it in two different file formats. Possible use of this application is on the field of fingerprint liveness detection based on sweat pores. Application was tested on 50 real fingerprints and also on two different types of artifical fingerprints.
Klíčová slova:
3D model; Biometrie; detekce živosti; dělící schéma.; OpenGL; otisk prstu; papilární linie; potní póry; 3D model; Biometrics; fingerprint; liveness detection; OpenGL; papillary ridges; subdivision surfaces.; sweat pores
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/55349