Original title:
Vyhledávání optimální cesty terénem
Translated title:
Search for the Optimal Path in the Terrain
Authors:
Váňa, Jan ; Janeček, Petr (referee) ; Drahanský, Martin (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2007
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Simulační systémy využívající prvků umělé inteligence jsou často stavěny před problém, jak vyhledat cestu v terénu pro libovolný objekt řízený počítačem. Tento projekt se zabývá tvorbou modulu začlenitelného do jakékoli aplikace, jenž dokáže tento problém vyřešit. Pro určitý objekt je schopen najít optimální cestu do cílového místa pokud taková cesta existuje.
Simulation systems based on artificial intelligence often have to solve the problem of finding a way between two places for an object controlled by a computer. This article deals with a development of such a module for already existing simulation system, which is able to find the best way for any object if this is existent.
Keywords:
A-star; artificial intelligence; graph traversal; path-finding; A*; prohledávání grafů; umělá inteligence; vyhledávání cest
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/187376