Original title:
Počítačová hra ve 2D pro linux
Translated title:
Computer Game in 2D for Linux
Authors:
Ševčík, Jaroslav ; Novosad, Petr (referee) ; Rogalewicz, Adam (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Práce se zabývá tvorbou umělé inteligence pro počítačem řízené prvky a jejich provedení do podoby počítačové hry. V práci jsou dále uvedeny typické postupy při řešení některých problémů rozhodování umělé inteligence a jejich implementace do funkční aplikace.
This Bachelor's thesis is focused on artificial intelligence for computer controlled objects, represented by computer game. There are contained typical procedures to handle some behavior problems of intelligent objects and finally their implementation into fully functional application.
Keywords:
artificial intelligence; behavior algorithms; computer game; role playing game (RPG); algoritmy chování; hra na hrdinu (RPG); počítačová hra; umělá inteligence
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/52817