Název:
Toxické vztahy
Překlad názvu:
Toxic Relationships
Autoři:
Rausová, Terezie ; Rodek,, Václav (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění
Abstrakt: [cze][eng]
Ve své tvorbě pracuji už nějakou dobu s tématy, jako je antropocén, parazitismus, symbióza a environmentální úzkost. Ohledávám a zachycuji společensko-ekologickou situaci. Ironizuji sebedestruktivní chování moderních lidí ve smyslu ohrožování základních životních funkcí a varuji před otravou prostředí, které hraje nenahraditelnou roli pro život budoucí generace. Inspiračním zdrojem jsou mi science-fiction příběhy, které se často zabývají apokalyptickou vizí. Výchozím médiem je pro mě po celou dobu studia malba, kterou stavím na výrazné a fluorescenční barevnosti. Formálně jsou malby tvořeny akrylovou barvou a sprejem na plátno. Výstupem bakalářské práce je série velkoformátových obrazů, doplněná menšími formáty, která by měla upoutat svými neonovými barvami a na první pohled vtáhnout diváka do jedovaté, toxické zóny. Instalace by měla diváka znepokojaovat a nenechat chladným ve spojitosti postavení člověka v rámci společenského a přírodního systému.
In my work I have been working for some time with topics such as anthropocene, parasitism, symbiosis and environmental anxiety. I search for and capture the socio-ecological situation. I ironize the self-destructive behavior of modern people in terms of endangering basic life functions and warn of poisoning the environment, which plays an irreplaceable role in the lives of future generations. My source of inspiration is science fiction stories, which often deal with apocalyptic vision. The starting medium for me throughout the study is painting, which I build on strong and fluorescent colors. Formally, the paintings are made of acrylic paint and spray on canvas. The output of the bachelor's thesis is a series of large-format paintings, supplemented by smaller formats, which should attract with their neon colors and at first glance draw the viewer into a toxic zone. The installation should worry the viewer and not leave you cold in connection with the position of man within the social and natural system.
Klíčová slova:
antropocén; dystopie; environmentální úzkost; malba; parazitismus; post-apokalypsa; science fiction; anthropocene; dystopia; environmental anxiety; painting; parasitism post-apocalypse; science fiction
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/206938