Original title:
Řešení viditelnosti ve 3D scénách
Translated title:
Visibility Solution in 3D Scenes
Authors:
Kyloušek, Josef ; Polok, Lukáš (referee) ; Navrátil, Jan (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Obsahem této bakalářské práce je teoretický popis algoritmu pro nepřímé osvětlení scény a jeho implementace. Funkčnost je demonstrována ve vzorové aplikaci. U získaných výsledků je porovnána jejich vizuální kvalita a časová náročnost.
Content of this bachelor's thesis is theoretical description and implementation of indirect scene illumination algorithm. Functionality is demonstrated in example application. Visual quality and time consumption are compared for acquired results.
Keywords:
global illumination; imperfect shadow maps; indirect illumination; OpenGL; pull push; shadow maps; globální osvětlení; nedokonalé stínové mapy; nepřímé osvětlení; OpenGL; pull push; stínové mapy
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/54962