Název:
Měření parametrů pohonných systémů pro bezpilotní prostředky
Překlad názvu:
Unmanned aircraft powertrain characterization
Autoři:
Serediuk, Vadym ; Matějů, Jiří (oponent) ; Dvořák, Petr (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Cílem této bakalářské práce je doporučení nejvhodnější elektrické pohonné soustavy z hlediska její efektivity. Začátek práce je věnován rešerši oblasti elektrických pohonných soustav a popisu jejich hlavních parametrů. Následuje praktická část práce, která je rozdělena na dvě série měření. Nejprve je provedeno měření výkonnostních charakteristik různých kombinací motor-vrtule. Na základě obdržených dat je provedeno srovnání pohonných soustav z hlediska jejich efektivity a následně je doporučena nejvhodnější kombinace motor-vrtule. Poslední část se věnuje měření a následné vizualizaci rychlostního pole proudění vzduchu za vrtulí.
The aim of this bachelor thesis is to recommend the most efficient electric propulsion system from the selected ones. The beginning is devoted to research in the field of electric propulsion systems and to description of their main parameters. The theoretical part is followed by a practical one, which is divided into two series of measurements. First, the performance characteristics of various motor-propeller combinations are measured. On the basis of the received data, a comparison of propulsion systems in terms of efficiency is made, the most suitable propeller-motor combination is recommended. The last part is devoted to the measurement and visualization of the airflow velocity field behind the propeller.
Klíčová slova:
aerodynamický tunel.; Efektivita; elektrický pohonný systém; motor; měření; vrtule; aerodynamic tunnel.; Efficiency; electric propulsion system; measurement; motor; propeller
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/81674