Original title:
Zdokonalení firemní marketingové strategie
Translated title:
Improvement of the Company Marketing Strategy
Authors:
Gregor, Lukáš ; Křetínská, Erika (referee) ; Chlebovský, Vít (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Cílem této diplomové práce je navržení zdokonalení marketingové strategie firmy. Analyzovaná firma se zabývá poskytováním komplexních služeb v oblasti internetových prezentací, web designu, internetových obchodů a internetového marketingu. Teoretická část práce je zaměřena na vysvětlení problematiky marketingu, strategie a obchodního prostředí firmy, internetové podnikání a postup pro zlepšení marketingové strategie firmy. Analytická část práce se následně zabývá analýzou firmy z hlediska současné strategie, marketingu, chodu firmy, průzkumu trhu, obchodního prostředí a současně nabízených služeb. Poslední část práce zahrnuje návrhy na zlepšení marketingové strategie firmy a zmiňuje dopady na konkrétní současné faktory.
The master’s thesis aim is a proposal of an improvement of the company marketing strategy. The analyzed company is involved in a providing of complex services which correlate with realm of internet presentations, web design, online shops and internet marketing. The theoretical part of the thesis is focused on explaining the problems of marketing, strategy and company business environment, online business and the way to improve company marketing strategy. The analytical part is engaged in analysis from a viewpoint of contemporary strategy, marketing, company operation, market research, business environment and currently offered services. The final part of the thesis includes proposals to improve the company marketing strategy and it mentions effects on current particular factors.
Keywords:
business development; company marketing; Marketing strategy; strategy improvement; firemní marketing; Marketingová strategie; rozvoj obchodu; zdokonalení strategie
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/12735