Original title:
Srovnání efektu země původu u českých výrobků v tuzemsku a Rakousku
Translated title:
Comparison of the Country-of origin Effect on Czech Products Domestically and in Austria
Authors:
Plieštik, Marek ; Hořínková, Monika (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Předmětem této diplomové práce je srovnání efektu země původu u českých výrobků mezi českými a rakouskými vysokoškolskými studenty. První část práce zachycuje dosavadní poznatky v této oblasti a popisuje teoretické možnosti komunikace původu značky a produktu. Empirická část se po představení jednotlivých trhů a vybraných značek Škoda Auto a Pilsner Urquell zabývá intepretací dat získaných dotazníkovým šetřením a jejich kvantitativní analýzou. V návrhové části jsou interpretovány závěry hypotéz formulované na základě empirických výzkumů v první kapitole, diskutovány rozdíly mezi oběma skupinami respondentů a rovněž představeny vlastní návrhy.
The aim of this diploma thesis is to compare the influence of the country of origin effect on Czech products between Czech and Austrian university students. The first part includes description of existing theories in this field and also presents theoretical possibilities of brand and product origin communication. The empirical part introduces both markets, selected brands Škoda Auto and Pilsner Urquell and presents the interpretation of the data obtained from the questionnaire and its quantitative analysis. In the proposal part, the conclusions of the hypotheses constructed based on the empirical research in the first chapter are interpreted, the differences between both groups of respondents are discussed and author’s proposals are presented.
Keywords:
Brand Perception; Country of Origin effect; Czech Products; Czech Republic; Etnocentrism; Marketing; Pilsner Urquell; Škoda Auto; efekt země původu; etnocentrismus; Marketing; Pilsner Urquell; vnímání značky; Česká republika; české výrobky; Škoda Auto
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/81534