Original title:
Dálniční most přes Trať SŽDC
Translated title:
Highway bridge across a railway
Authors:
Mičánek, Ondřej ; Rušar, Jaromír (referee) ; Nečas, Radim (advisor) Document type: Master’s theses
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Tématem této diplomové práce je návrh a posouzení nosné konstrukce mostu. Byly vypracovány tři varianty přemostění, z nichž k podrobnému rozpracování byla vybrána varianta předpjaté deskotrámové konstrukce o sedmi polích. Konstrukce je betonována na výsuvné skruži v několika fázích. Konstrukce je posouzena na mezní stav únosnosti a mezní stav použitelnosti. Důraz je kladen i na posouzení konstrukce v jednotlivých fázích výstavby. Pro výpočet účinků zatížení a analýzu fázované výstavby byl použit software Scia Engineer 19.1. Návrh a posouzení je provedeno dle platných evropských norem.
The topic of this thesis is design and evaluation of the bridge structure. Three variants of bridging were created, among which the variant with prestressed girder deck and seven spans was chosen to detail processing. The bridge construction is built on sliding steel girder in several stages. Construction is evaluated considering the ultimate serviceability state and ultimate limit state. Emphasis is also on evaluation of construction stages. The calculation of load effects and analysis of building in stages was done in Scia Engineer 19.1 software. Design and evaluation were done according to currently valid European standards.
Keywords:
bridge; bridge design; building in stages; internal forces; prestressed concrete; RCDG structure; serviceability limit state; sliding girder; traffic load; ultimate limit state; deskotrámová konstrukce; fázová výstavba; mezní stav použitelnosti; mezní stav únosnosti; most; návrh mostu; předpjatý beton; vnitřní síly; výsuvná skruž; zatížení dopravou
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/196274