Original title:
Oceňování goodwill stavebního podniku
Translated title:
Valuation of goodwill of construction company
Authors:
Ondrejčík, Matúš ; Budíková, Michaela (referee) ; Dohnal, Radek (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
slo Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[slo][eng]
Diplomová práce je zaměřena na porovnání hodnot goodwillu u dvou staveb-ných podniků. V teoretické části jsou popsané základní poznatky a principy, které jsou potřebné na uřečeni hodnoty goodwillu. Dále jsou vysvětlené pojmy jako marketingové plánovaní a tvorba dotazníku. V praktické části jsou zpracované vybrané metody na určení hodnoty goodwillu. Následně je stanovených pět hypotéz a otázky, které jsou testovány. Na základě zjištěných analýz je v závěru práce navržena marketingová strategie.
The diploma thesis is focused on the comparison of goodwill values of two construction companies. The theoretical part describes the basic knowledge and principles they are required to terminated the value of goodwill. Furthermore, terms such as marketing planning and questionnaire creation are explained. In the practical part, selected methods are used to terminate the value of goodwill. Subsequently, five questions are set and the questions are tested. Based on the analysis results is proposed marketing strategy at the end of the thesis.
Keywords:
brand; Goodwill; questionnaire survey; random walk; value
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/184375