Original title:
Uplatnění marketingu v řízení podniků, zaměřených na poskytování služeb
Translated title:
Marketing in Service-oriented Companies
Authors:
Matochová, Jolana ; Bílek, Jaroslav (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
V mojí závěrečné práci jsem se rozhodla věnovat společnosti Veletrhy Brno, a. s., jejíž produkt, tedy veletrhy, zkoumám z pohledu marketingového nástroje. Provedla jsem srovnání s ostatními nástroji a analyzovala argumentaci společnosti u vystavovatelů. Realizovala jsem marketingový průzkum, v němž jsem zjišťovala vnímání veletrhů z pohledu vystavovatelů na veletrhu PRODÍTĚ 2011. Po sběru, analýze a zpracování všech informací jsem došla k závěrům a formulaci návrhů na změnu koncepce veletrhu a marketingové strategie, se kterou Vás seznámí právě moje absolventská práce.
In my final project I decided to attend to the company Veletrhy Brno, a. s., which product, thus fairs, I investigate as a marketing tool. I performed a comparison with other instruments and analyzed the arguments of the company by exhibitors. I realized therefore a marketing research, where I was finding the reception of fairs in terms of exhibitors at exhibition PRODÍTĚ 2011. After the gathering, analyzing and processing all the information I have reached some conclusions and formulation of proposals of marketing strategy with which my graduate work will introduce you.
Keywords:
communications mix; concept of fair; exhibitions and trade fairs; market research; Marketing; marketing management; marketing mix; planning; social network; strategy; SWOT analysis; analýza SWOT; komunikační mix; Marketing; marketingové řízení; marketingový mix; marketingový průzkum; plánování; sociální síť; strategie; výstavy a veletrhy
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/3542