Název:
Návrh stavitelného stabilizátoru letounu JA-400
Překlad názvu:
Design of JA-400 adjustable horizontal tail
Autoři:
Mach, Tomáš ; Vaněk, František (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Tato diplomová práce se zabývá návrhem stavitelného stabilizátoru za účelem vyvažování letounu a zlepšení jeho letových výkonů. Cílem práce bylo navrhnout konstrukční řešení ovládání a zavěšení horizontálního stabilizátoru. Součástí je pevnostní výpočet kritických konstrukčních prvků a návrh letových zkoušek. V závěru jsou zhodnoceny výhody a nevýhody nového řešení a posouzení možnosti sériové výroby.
Tato diplomová práce se zabývá návrhem stavitelného stabilizátoru za účelem vyvažování letounu a zlepšení jeho letových výkonů. Cílem práce bylo navrhnout konstrukční řešení ovládání a zavěšení horizontálního stabilizátoru. Součástí je pevnostní výpočet kritických konstrukčních prvků a návrh letových zkoušek. V závěru jsou zhodnoceny výhody a nevýhody nového řešení a posouzení možnosti sériové výroby. Klíčová slova Ultralight, JA – 400, stabilizátor, stavitelný stabilizátor, vodorovné ocasní plochy, vyvážení. Abstract This thesis describes the design of adjustable stabilizer for the purpose of balancing the aircraft and improve its flight performance. The aim was to propose a design solution for control and hinge system of horizontal stabilizer. It includes the strength calculation of critical structural components and the design of flight tests. The conclusion evaluates the pros and cons of the new solutions and possibilities of mass production.
Klíčová slova:
JA – 400; stabilizátor; stavitelný stabilizátor; Ultralight; vodorovné ocasní plochy; vyvážení; adjastable stabilizer; horozontal tail planes; JA – 400; stabilizer; trimm; Ultralight
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/192700