Název:
Pryžový tlumič torzních kmitů čtyřválcového vznětového motoru
Překlad názvu:
Rubber torsional vibration damper for a four-cylinder diesel engine
Autoři:
Galásek, Martin ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Tato diplomová práce s názvem „Pryžový tlumič torzních kmitů čtyřválcového vznětového motoru“ se zabývá návrhem pryžového tlumiče pro zadaný motor. Je proveden konstrukční návrh klikové hřídele, dále provedena výpočtová kontrola klikové hřídele z hlediska torzních kmitů a vynuceného torzního kmitání. Z těchto provedených výpočtů lze navrhnout základní parametry a rozměry pryžového tlumiče torzních kmitů a následně provést jeho konstrukční návrh. S tlumičem torzních kmitů byly vypočteny torzní výchylky a vynucené vlastní kmitání. Na závěr je provedena výpočtová kontrola mechanického a tepelného namáhání tohoto tlumiče a vytvořen výrobní výkres klikové hřídele.
The diploma thesis ‚Rubber Torsional Vibration Damper Of a Four-Cylinder Diesel Engine‘ covers all the development phases related to a design of a rubber damper for a specified engine. The individual phases of it are discussed in details throughout the thesis. At first, the construction plan of a crankshaft is given. The computational checks for torsional vibrations and forced torsional vibration are performed then. With regards to it there might be derived the basic parameters and dimensions of a rubber torsional vibration damper. The knowledge of them enables to prepare the constructional plan of a rubber torsional vibration damper. By using this damper construction plan the torsional displacements (deviations) and forced vibrations are calculated. Finally, a mechanical and thermal stress test of this damper is performed and a crankshaft production drawing is produced.
Klíčová slova:
kliková hřídel; konstrukční návrh; moment setrvačnosti; Pryžový tlumič; tlumič torzních kmitů; torzní kmitání; vynucené torzní kmitání; čtyřválcový motor; crankshaft; engineering design; forced torsional vibration; four-cylinder engine; moment of inertia; Rubber damper; torsional vibration; torsional vibration damper
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/81348