Název:
Optimalizace systémů EGR a vodního vstřikování u zážehového motoru
Překlad názvu:
Optimization of EGR system and water injection for gasoline engine
Autoři:
Kertész, Tibor ;
Svída, David (oponent) ;
Bazala, Jiří (vedoucí práce)
Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [eng] [cze]
Naturally aspirated petrol engine, pressure losses, EGR, low-pressure EGR, water injection, power increasing, BSFC, GT-Power, thermodynamic model, engine knock
The focus in this master’s thesis is on proving effects of exhaust gas recirculation and water injection. Thermodynamic simulations were made in software GT-Power. There were tried different settings of systems and were observed impacts on a naturally aspirated engine. Results were compared with the engine without these systems.
Klíčová slova:
BSFC ;
EGR ;
engine knock ;
GT-Power ;
low-pressure EGR ;
Naturally aspirated petrol engine ;
power increasing ;
pressure losses ;
thermodynamic model ;
water injection ;
GT-Power ;
klepání motoru ;
měrná hodinová spotřeba ;
nízko-tlaká recirkulace výfukových spalin ;
recirkulace výfukových spalin ;
termodynamický model ;
tlakové ztráty ;
vstřikování vody ;
zvýšení výkonu ;
Zážehový motor s atmosférickým sáním
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(
web )
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/192704
Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-588469
Záznam je zařazen do těchto sbírek: Školství > Veřejné vysoké školy > Vysoké učení technické v Brně Vysokoškolské kvalifikační práce > Diplomové práce